آبشار لونک

آبشار لونک

شمال ایران مناطق بکر بی نظیری دارد. می توانید مناظر بسیار زیبایی را در سراسر آن پیدا کنید. یکی از ویژگی های متعدد آن جاده های کوهستانی آن است که جذابیت چشم نوازی دارد. جاده کوهستانی – جنگلی دیلمان به سیاهکل یکی از آنهاست. آبشار لونک در امتداد این جاده قرار دارد. این آبشار در واقع از دو آبشار مجزا تشکیل شده است که هر کدام حدود بیست متر عرض دارند. ارتفاع آن حدود شش متر است و آب آن در نهایت به رودخانه شیمرود می ریزد.

آبشار لونک-هتل صبوری

در فصل بهار آب لونک به بالاترین حد خود می رسد که کاملا طبیعی است. در این زمان از سال دو آبشار به هم می پیوندند و بر زیبایی این مکان می افزایند. از طرفی کمترین سطح آب را در فصل تابستان دارد.

آبشار لونک در داخل یک جنگل واقع شده و محیطی بسیار جذاب دارد. این جنگل دارای درختانی مانند راش، ممرز معمولی و توسکا است. این آبشار در داخل دره ای واقع شده و بخشی از رودخانه است که خود یکی دیگر از جاذبه های این منطقه است.

آبشار لونک- هتل صبوری

خوشبختانه برای رفتن به آبشار لونک نیازی نیست که کوهنورد یا اکوتوریست حرفه ای باشید. مسیر منتهی به آن پلکانی است و در نزدیکی آن امکانات گردشگری نیز ساخته شده است. امکاناتی مانند حمام و آب لوله کشی نیز برای مسافران در دسترس است. رستوران ها و آلاچیق ها هک در نزدیکی رودخانه ساخته شده اند.

در فاصله 25 کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان و هنگام عبور از جاده از میان جنگل های سیاهکل به آبشار کوچکی به نام آبشار لونک می رسیم.

آبشار لونک نه چندان پرآب است و نه بلند و برای توقف کوتاه در مسیر مناسب است، به خصوص که در نزدیکی آبشار یک فروشگاه مواد غذایی و یک چایخانه وجود دارد.

هتل صبوری- آبشار لونک

آبشار لونک در منطقه ای جنگلی, در کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان بعد از شهرستان سیاهکل واقع شده و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود 25 کیلومتر است. این آبشار دوقلو است. این تنها یکی از آبشارهای کوچک و بزرگ این منطقه است. این آبشار در فصول بهار و پاییز دارای آب فراوان و در تابستان کم آب است. این منطقه علاقه مندان خاص خود را دارد و زوج های جوان در روز عروسی خود به این آبشار می آیند و عکس های خاطره انگیزی می گیرند.

بهار و پاییز بهترین زمان سال برای بازدید از آبشار لونک شناخته شده است. در این مواقع است که آب در بالاترین سطح خود قراردارد. در بهار نیز می توانید شکوفه ها و گیاهان رنگارنگ را ببینید. در پاییز، می توانید از مناظر جنگل ها در سایه های مختلف لذت ببرید. طبیعت سرسبز اطراف لونک در تابستان نیز دلپذیر است. در فصل زمستان معمولاً منطقه پوشیده از برف است که مناظر بسیار زیبایی را ایجاد می کند. با این حال، سفر به آنجا در آن فصل به آسانی فصول دیگر سال نیست. برای رفتن به آبشار لونک ابتدا باید به سیاهکل در استان گیلان بروید و از آن نقطه به دیلمان بروید. پس از طی مسافتی حدود بیست و یک کیلومتری به آبشار می رسید.

هتل صبوری- آبشار دوقلو لونک

با رزرو اتاق در هتل آپارتمان صبوری علاوه بر اقامتی دل نشین و لذت بخش می توانید به راحتی می توانید به این آبشار شگفت انگیز سفر کنید.