گردشگری سلامت چیست؟(قسمت دوم)

گردشگری سلامت چیست؟(قسمت دوم)

گردشگری سلامت در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه

در کشورهای جهان اول مانند ایالات متحده، گردشگری پزشکی دارای چشم اندازهای رشد بزرگ و پیامدهای بالقوه بی ثبات کننده است. مجله مشاوره دیلویت ( Deloitte Consulting) که در آگوست 2008 منتشر شد، پیش‌بینی می‌کرد که گردشگری پزشکی که منشا آن در ایالات متحده است، طی دهه آینده می‌تواند ده برابر افزایش یابد. در سال 2007 حدود 750000 آمریکایی برای مقاصد پزشکی و سلامت از کشور خارج شدند و این گزارش تخمین زد که در سال بعد از آن یعنی سال 2008 میلادی 1.5 میلیون نفر به دنبال مراقبت های بهداشتی در خارج از ایالات متحده خواهند بود.

یکی از مقامات مدرسه بازرگانی هاروارد اظهار داشت که "گردشگری سلامت در بریتانیا بسیار بیشتر از ایالات متحده ترویج می شود."

گردشگری سلامت-هتل صبوری-رشت

علاوه بر این، برخی از بیماران در برخی از کشورهای جهان اول دریافته اند که بیمه یا جراحی ارتوپدی (مانند تعویض مفصل زانو یا لگن) را پوشش نمی دهد یا انتخاب تسهیلات، جراح یا پروتز مورد استفاده را محدود می کند.

مقاصد محبوب سفرهای پزشکی در سراسر جهان عبارتند از: کانادا، کوبا، کاستاریکا، اکوادور، ایران، هند، اسرائیل، اردن، مالزی، مکزیک، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ترکیه، ایالات متحده.

مقاصد محبوب برای جراحی زیبایی عبارتند از: آرژانتین، بولیوی، برزیل، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، اکوادور، مکزیک، ایران، ترکیه، تایلند و اوکراین. بر اساس گزارش "انجمن جراحی پلاستیک و ترمیمی بولیوی" بیش از 70 درصد از زنان طبقه متوسط و بالا به نوعی جراحی پلاستیک انجام داده اند. از دیگر کشورهای مقصد می توان به بلژیک، لهستان، اسلواکی و آفریقای جنوبی اشاره کرد.

گردشگری سلامت- هتل صبوری- رشت

برخی از افراد برای بارداری کمکی، مانند لقاح آزمایشگاهی، یا رحم جایگزین، یا فریز کردن تخمک ها برای استفاده مجدد به سفر می روند.

با این حال، برداشت از گردشگری پزشکی همیشه مثبت نیست. در مکان هایی مانند ایالات متحده که دارای استانداردهای کیفی بالایی است، گردشگری پزشکی خطرناک تلقی می شود. در برخی از نقاط جهان، مسائل سیاسی گسترده‌تر می‌تواند بر جایی که گردشگران پزشکی برای جستجوی مراقبت‌های بهداشتی انتخاب می‌کنند، تأثیر بگذارد.

گردشگری سلامت- هتل صبری- رشت

ارائه دهندگان گردشگری سلامت به عنوان واسطه هایی توسعه یافته اند که گردشگران پزشکی بالقوه را با جراحان، بیمارستان های ارائه دهنده و سایر سازمان ها متحد می کنند. در برخی موارد، جراحانی از ایالات متحده در گردشگری سلامت ثبت نام کرده اند تا برای درمان بیماران آمریکایی به مکزیک سفر کنند. امید این است که استفاده از یک جراح آمریکایی نگرانی‌ها در مورد رفتن به خارج از کشور را کاهش دهد و کارفرمایان آمریکایی را متقاعد کند که این گزینه مقرون‌به‌صرفه را به عنوان راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و در عین حال ارائه مراقبت با کیفیت بالا به مردم خود ارائه دهند. شرکت‌هایی که بر سفر با ارزش پزشکی تمرکز می‌کنند، معمولاً پرستاری را برای کمک به بیماران در حین و بعد از سفر برای مراقبت استخدام میکنند. آنها همچنین ممکن است به تأمین منابع برای مراقبت های بعدی پس از بازگشت بیمار کمک کنند.

توریسم دندانپزشکی سفر برای دندانپزشکی ارزانتر یا جراحی دهان است. همان روکش چینی ساخته شده در آزمایشگاهی در سوئد می تواند تا 2500 دلار در استرالیا باشد، اما در هند فقط 1200 دلار استرالیا. تفاوت قیمت در اینجا با توجه به هزینه مواد ,قابل توضیح نیست.

گردشگری سلامت- هتل صبوری- رشت

گیلان و به اختصار شهر رشت نیز یکی از حوزه های مهم گردشگری سلامت محسوب می شود و همه روزه مسافرانی زیادی به قصد درمان های پزشکی و عمل های زیبایی وارد رشت می شوند. شما می توانید با اقامت در هتل آپارتمان صبوری لحظات دلنشین و آرامی را در مدت زمانی که برای درمان به رشت سفر کرده اید بگذرانید.